הרבנים הראשיים נגד מתווה הרפורמים בכותל המערבי

בפרוטוקול של ישיבת מועצת הרבנות מופיע כי הרב רבינוביץ אמר לרבנים כי אין בעיה הלכתית שאשה תיכנס עם תפילין לכותל. דבר שמעלה שאלה מה יקרה אם תבואנה נשים עטורות תפילין לרחבה ותבקשנה להיכנס להתפלל
איתי גדסי No Comments on הרבנים הראשיים נגד מתווה הרפורמים בכותל המערבי

את העדכון על המתווה המתגבש קיבלו הרבנים הראשיים מהשר אורי אריאל • אייכלר: "במדינה מתוקנת אם היו מגיעים ומבקשים כותל לחב"ד היו מגיעים סדרנים ומגרשים את המבקשים" • ומי ינצח במאבק הזה?

צילום: Yonatan Sindel/Flash90
בפרוטוקול של ישיבת מועצת הרבנות מופיע כי הרב רבינוביץ אמר לרבנים כי אין בעיה הלכתית שאשה תיכנס עם תפילין לכותל. דבר שמעלה שאלה מה יקרה אם תבואנה נשים עטורות תפילין לרחבה ותבקשנה להיכנס להתפלל
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

הרבנים הראשיים נגד מתווה הרפורמים בכותל המערבי.

ברבנות הראשית טוענים כי הרבנים הראשיים לא ידעו דבר על המתווה המתגבש בעניין רחבת הכותל המערבי, עד הרגע האחרון.

לדבריהם, לפני שלש שנים הופיע בפני מועצת הרבנות הראשית, רב הכותל הרב שמואל רבינוביץ, שהתחייב להביא בפני המועצה את הרעיונות השונים, כפי שיעלו במשא ומתן שהוא מקיים עם כל הגורמים.

מאחר והעדכון לא בוצע, לא לפני החלטת הממשלה וגם לא לאחריה, אין כל שינוי בעמדת הרבנות הראשית לישראל בעניין ואין לעשות כל שינוי ברחבת הכותל המערבי.

יש לציין, כי את העדכון על המתווה המתגבש קיבלו הרבנים הראשיים מהשר אורי אריאל, שפנה ביום שישי ללשכת הרבנים וביקש הכוונה כיצד להצביע, ולא מאף גורם אחר כולל הגורמים שהיו אמונים על העניין.

בפרוטוקול דיון מועצת הרבנות הראשית משנת תשע"ג מופיע כי הרב שמואל רבינוביץ רב הכותל התנגד נחרצות למתן היתר כניסה לנשות הכותל מרחבת הכותל, לדבריו "זה ייצור מלחמות ובעיות מבחינת ההלכה. וכך עמדת הרבנות, שאם הכניסה מתוך מתחם הכותל הדבר אסור".

לדברי גורם ברבנות עמדת הרבנות הראשית לא השתנתה גם היום.

בהחלטת מועצת הרבנות הראשית מתאריך י"א בסיון תשע"ג נכתב: "המועצה תמתין עד לסוף המו"מ, ולתוצאותיו. כל זמן שהרבנות הראשית לא נתנה את החלטתה, אין לשנות מכפי שהיה עד כה, ועלינו לנהוג במקום קדוש זה כמו בכל קדושת בית כנסת".

בפרוטוקול של ישיבת מועצת הרבנות מופיע כי הרב רבינוביץ אמר לרבנים כי אין בעיה הלכתית שאשה תיכנס עם תפילין לכותל. דבר שמעלה שאלה מה יקרה אם תבואנה נשים עטורות תפילין לרחבה ותבקשנה להיכנס להתפלל.

20160201065913 (1) (1) 20160201065913 (2)

ח"כ ישראל אייכלר אמר הערב לאבי מימרן במהדורה המרכזית כי "במדינה מתוקנת אם היו מגיעים ומבקשים כותל לחב"ד או לחסידי בעלזא היו מגיעים שני סדרנים ומגרשים. אולם פה יש שלטון בג"צ שעומד למען הרפורמים שהם בכלל לא גרים בארץ ברובם".

ואולי המתווה הזה יוריד אותם מהכותרות?

יש פה מלחמה והם הכריזו על נצחון. מקום מיוחד לאנשים שרוצים להתריס נגד בורא עולם בכותל המערבי.

ומה אתה הייתה עושה?

איש לא שאל אותי. אבל אני יודע שהממשלה מפחדת מבג"צ. אם זה היה מגיע מבג"צ היינו עושים חוק שיתקן את זה. כעת זה החלטת ממשלה ואני מעריך ששר הדתות לא יחתום, וארגונים רפורמים מסויימים יתנגדו למתווה והבלגן ימשיך.

אתה מעדיף שבג"צ יחייב את כולם?

יש לנו הסכם קואליצוני שמחייב את הממשלה לתקן מה שבג"צ קלקל. אני גם בזה לא מאמין כי בג"צ מסוגל למנוע מהמדינה גם את זה אבל בסוף ננצח אותם ברגליים. כי מליון איש מגיעים לכותל כל שנה. הם מגיעים רק לפרובוקציות. אז אנחנו ננצח אבל תמונת הנצחון נמצאת אתכם.



0 תגובות